Sunday, November 9, 2008

Staatsdiens recovery

Iemand (ek sal maar nie sê wie nie, want anders gaan dit eersdaags begin snaaks lyk as ieder en elk van my blogs na Vriend-C verwys) wys my vroeër vanoggend so ‘n lekker stukkie off-road pad nie te ver van my huis af nie. En siende dat ons op daai stadium met sy Moonbug gery het (want ek ry mos kwansuis ‘n Moonbuggy – so hy het ‘n Moonbug want syne is groter met meer deure as myne, nie dat size in hierdie verband juis belangrik is nie), soek ek so paar ure later die geleentheid om by my-selwers met my eie Moonbuggy dieselfde pad te ry. En maak toe sommer die pad bietjie langer met so ‘n ekstra draai wat ons nie die oggend gery het nie.

Op ‘n stadium is daar ‘n voertuig voor my, met net nie genoeg spasie om bymekaar verby te kom sonder dat een van ons aftrek nie. En aangesien die voertuig van voor ‘n staats-departement voertuig is (ek sal maar nie sê watter ene nie, om die betrokke owerhede te beskerm, maar as Telkom blou ligte op hulle voertuie se dakke gehad het kon dit dalk hulle gewees het, so kom ons sê maar vir die doel van die Blog dit was wel Telkom), trek ek van die pad af. Want my Moonbuggy is mos 4X4 en ek soek altyd rede om nie op die pad te ry nie. Maar die Telkom-bakkie (met die Crime Stop 10111 nommer en die blou ligte op die dak) wys ewe vriendelik en met ‘n geflits van ligte dat hy gaan aftrek, en die ou is sommer net daar van die pad af.

Foutjie. Want hy misgis homself met die hoogte van die walletjie langs die pad en die laagte van sy staatsdiens bakke, en ek sien hoe sy regter-agterwiel die lig inklim en alte lekker begin spin. En ek dink so by myself, as hierdie ou nie 4X4 het nie, dan het hy nou probleme.

So met die verbyry groet ek die regstellende Telkom-tegnikus met die blou uniform en sy ewe regstellende vroulike partner in crime (pun intended) en vra of hulle OK is. “Ja, geen probleem nie”, kom die antwoord, en ek ry maar verby. Stop so 30 meter verder net om heeltemal seker te maak, want ek het maar my eie bedenkinge. En dan voel ek nog half sleg dat dit deels my skuld is dat hulle van hulle normale weë moes afwyk om my te laat verbyry.

En dis toe ook nes ek gedink het. Soos Telkom probeer agteruit stoot, so draai daai regter-agterwiel in die lug rond dat jy net sien staatsdiens-diesel-dampe trek. En die man en sy bakkie roer nie.

Soos wat enige goedgemanierde en “How can we help you” bankamptenaar betaam, klim ek toe maar uit, net toe regstellende tegnikus ook aan sy bestuurders-kant uitklim. En die man maak net knope vas. G’n mens weet of dit baie warm in die bakkie was nie (ek dink nie so nie, want dis nog die hele naweek bewolk en koel met verspreide donderbuie en miskolle), maar sy uniform-hemp is omtrent helemal van sy konstitusie af en sy belt hang just about heeltemal los. En regstellende vroulike partner in crime, sien ek so in die spieëltjie met die naderloop, het presies dieselfde challenge. Want sy’s ook besig om teen ‘n spoed haar toppie se knopies weer mooi in plek te kry, soos dit ‘n netjiese staats-uniform-draer en diener van telekommunikasie (want ons praat mos kastig nou van Telkom) betaam.

Anyhow, met konstabel (skuus, ek meen tegnikus) se uniform darem weer so min of meer op sy plek aan sy lyf en sy partner s’n min of meer dieselfde, behalwe dat sy een van die ou blink knopies per ongeluk in die haastigheid in die verkeerde gaatjie ingewring het, buk ons al drie so bietjie onder die bakkie in om die skade te beraam. Crime-stop 10111 Telkom-bakkie met die blou ligte op die dak sit heel duidelik stewig tot op sy diff vas op die walletjie.

Vra die man of hy vier-wiel aandrywing het, maar hy weet nie. Eish. Ek loer in die kajuit in, maar daar's niks van die aard nie. Maar daar's darem ‘n oopgemaakte kondoom-pakkie op die passasiers-sitplek, wat natuurlik met 4X4 aandrywing niks te doen het nie, en dus heeltemal irrelivant is, huidige omstandighede in ag genome.

Ons pak toe maar klippe onder die wiel in wat nog steeds in die lug staan, maar dit help net mooi niks. Hierdie bakkie sal moet uitgesleep word.

Kyk in my kattebak, g’n sleeptou van ‘n dag oud daar nie. Want ek het Moonbuggy verlede week ingeneem garage toe en moes alles van waarde verwyder. En ek weet my skeeptou lê op my werksbank by die huis. Van nul of gener waarde!!

Om van ‘n lang blog ‘n kort bloggie te maak, ek ry toe gou die 10 km of wat terug huistoe, gryp sleeptou en graaf (net vir ingeval) en ry terug na waar Telkom se Crime-stop 10111 bakkie nog nie ‘n sentimeter van sy walletjie af geroer het nie. Sit vir sleeptou aan, Moonbuggy in Low-range, het nog skaars die briek gelos of daar kom die bakkie, vir ewig verlos van sy gevassittery. (ek het nogals gehoop die ding sit bietjie vaster sodat ek ten minste my recovery-styl bietjie kon challenge, maar dit was toe nie nodig nie).

Ek en Tekom-tegnikus en sy partner met die skeef-toegeknoopte toppie het mekaar die hand gegee (so op regte en gepaste Afrika-styl) en ek is daar weg. Friends for life.

Nou wonder ek maar net:

- - Moet ons nie maar ‘n vertoë lewer dat alle Telkom 10111 Crime-stop bakkies met lugversorgers toegerus word nie? Want sjoe, lyk my die amptenare sweet en swoeg in silence, so all in the line of duty.

- - Wat het Tegnikus en sy partner in any case op daai afgesonderde paadjie gaan soek op ‘n reënerige Sondag-middag? Ek het geen ticky-box naby gesien nie, en daar was geen crime naby waarvoor 10111 gebel kon word nie.

- - En is kondome deesdae deel van ons land se standaard staatsdiens uitrusting?

Tot volgende keer. . . . .

2 comments:

Anonymous said...

sjoe. wys jou, ook maar staatsdiens, ook maar lus...

plaas dat jy die foker daar gelos het - een minder TELKOM (kug kug) boksie op die pad beteken 1 minder spoedkaartjie in my posbus....

XonixZA said...

As dit een van die oranje en blou Telkom (kug kug)- bakkies was wat die bome en skadus langs die pad beman en spoedkaartjies uitdeel, so ek hulle definitief daar gelos het, glo my ... Maar 10111 doen darem so nou en dan goed. . . of so hoop ek... Well, nie soveel op 'n Sondag nie lyk dit vir my. . .